-->

mandag 9. april 2012

Da Hanne og Mikkel dro til Kjøllefjord

Nå nærmer det seg påskeslutt, i natt dro min bror og søster hjem med hurtigrutebåten MS FINNMARKEN. Jeg og Mikkel har nå vært her ei stund, og nå endelig har jeg tid til å legge ut bilder fra kjøreturen vår hit. Den begynte med tett snøvær og skrål fra Mikkel, men endte i solskinn gjennom ett tynt skylag og vindstilla.

Jeg har tatt over 200 bilder av landskap fra vinduet i bilen, dette skal brukes til å øve på landskaps tegning og så trær da. Og her er ett lite utvalg av de beste, ENJOY!

 Kvalsundbrua kommer tilsyne i snøværet
 Begynnelsen av brua
 Og enden
 Fjellsiden også.
 Det er Chris sin skyld at denne ble med turen..
 Inne i Kvalsund, jeg kjeda meg og ville fange vindusviskeren!
 En del landskaps bilder nå


 Favoritt bildet :)
 Repparfjord brua til venstre og den gamle brua i bakgrunnen
 Innover mot Skaidi, i blått
 Oppe på Hatter

Vi stoppa litt før Lakselv så Mikkel skulle få en lufte pause. Akkura som med hunder, tror at de som stoppa bak oss, stirra litt ekstra når de så Mikkel trakke rundt i snøen. Hehe

 Mikkel Lure

 "I'm crazeh!"
 Bedre å gå i bilsporene, gamle Carinaen i bakgrunn <3 Jeg er så glad for at pappa fikk kjøpe den hos mamma for noen år tilbake. 
 Mikkel skuer
 Og skravler med meg, pappa i bakgrunn :)
 Nu kommer æ, mor!
 Polar spisskatt!? (Han ser ut som en polar spisshund)
 Nå kommer han tilbake til bilen for å kjøre vidre. 


Så tok jeg ikke bilder før vi var midt på Børselvfjellet.
 Så her er Mikkel å går, han ville nemlig gå resten av veien til Kjøllefjord han *=*\\
Og dette er rett etter Kifjord krysset, over den lille fjelltoppen til høyre, bakom den, der er Kjøllefjord!  

Og nå er vi her, og vi koser oss. I dag skal jeg rydde på rommet og flytte inn i skapene her, vi skal jo ikke være her ei lita stund men en ganske lang stund faktisk. Ja for som jeg har gjort på min facebook, jeg bor for tiden i Kjøllefjord, for første gang på 20 år :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar