-->

lørdag 18. april 2015

-

KEIRON







Navn: Milo NO50754/13
Daglig navn: Keiron
Født: 02.08.2013
Farge: Svart og Hvit med ticking/flekker
Annet: Heterokromia (Ett brunt og ett blått øye)









Endelig var det min tur og 9 oktober 2013 kom endelig min første hund hjem. Du var så liten, rund og god. Du var min. Keiron er oppkalt etter main karakteren min på World of Warcraft som jeg hadde lest en eller annen plass på internett for lenge siden, da som Kheiron, men jeg droppet h'en for den kan jeg ikke høre når jeg sier Keiron. Siden jeg brukte mye tid på Keiron og World of Warcraft, skulle hunden min hete det samme fordi det nå var hunden jeg skulle bruke mye tid på. Og det passer jo, jeg kan ikke se for meg noen andre navn på min kjære Keiron.

Keiron er en glad gutt med mye faenskap og fanteri, ett tonn med energi, positiv utstråling og masse kos - alltid med ett smil. Keiron elsker å kjøre bil, leke wannabe trekkhund og være mor sin støtte i hverdagen. Han har dessverre en del frykt ovenfor fremmede folk og vi jobber mye med dette, han reagerer mest på store menn og barn men per i dag er vi på ett punkt hvor han stort sett ignorerer alle så lenge ingen nistirrer på han. De som tar seg tid til å bli kjent med han blir overrøst med våte kyss og kos når han møter dem da, han er absolutt ikke vanskelig å bli kjent med, men det tar litt tid. Keiron er som Bordere flest og her går ting fort fort fort, i alt vi gjør så er han rask både i toppen og i beina. Han er den triksehunden jeg alltid har drømt om, han kan lære inn alt jeg begir oss ut på. Men det er hjemme i stua. Ute er det litt verre, men her jobber jeg med å få mer fokus slik at han skjønner at vi kan trene utendørs også, drømmen er å kunne trene LP og kanskje Agility og Rally lydighet. Ingen ambisjoner om konkurranser, det må nervene mine gå med på for å få til. Men man vet jo aldri. Keiron trenes med positiv forsterkning og klikker.

Sånn som ting er nå så fokuserer vi på at Keiron skal bli voksen, på at han skal få trekke meg på tur, kanskje prøve kjetting trekk etterhvert, akkurat nå får han styrke ved å dra med meg på slep, det er ikke fiskepudding på hans lår nei. I sommer blir det mye fjellturer og svømming og forhåpentligvis lengre turer utover året. Vi skal øve på å være på besøk, bare hos mamma til å begynne med, da skal han lære seg ro, det er ikke fritt fram selv om vi er hos noen andre liksom.

Noen utvalgte bilder:

19 mnd (Photo tatt av Silje)
























12 mnd


























10 mnd


























3 Dager før 10 mnd






















8 mnd


























6 mnd


























4 mnd


























3 mnd






































11 uker


































10 uker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar