-->

tirsdag 11. februar 2014

Bæsje plukking og en liten tur

I dag blåste det litt mindre enn det har gjort denne uka. Vi merker veldig til det her vi bor fordi vi bor på en fjelltopp, det er mindre vind hos oss siden vi bor på nedsiden av rekkehuset, men fremdeles merkes det godt når det blåser fra sjøen inn over Rypefjord.

Men i dag skinner sola og vinden var ikke så sterk som i går. Så jeg og Keiron tok båndet hans fast i trappa og så var det å hente en grønn pose og en bæsje pose, plukka opp en god del dritt som var kommet fram, for jeg slipper han ofte bare ut utfor trappen når det blåser sterkt, så plukker jeg opp når været er bedre. Selve bæsje plukkingen tok jeg ikke bilder av, både fordi jeg ikke ville risikere masse hunde dritt på det nye kameraet, og fordi jeg tenkte jeg skulle spare dere for sånne ekle bilder!

 Keiron på glatt isen foran trappa.
 Sitter å kikker på verden.
Dagens favoritt bilde, det er vinden som holder øret hans opp forresten, han har fremover vendte henge ører til vanlig.
Dårlig bilde, men se så høyt oppe på himmelen sola er nå! Jeg fryder meg når jeg ser det.
.. Og Keiron surret seg fast..
Sitte fint for godbit kan han også, her er han klar for at vi skal gå opp å hive søppel, samt bæsje posen som skimtes ved døra..

Når vi hadde hevet søplet, ble det en liten tur på oss, ikke så lang fordi vinden blåste friskt og jeg ble litt kald, men vi gikk ett lite stykke.

Keiron viser vei.
Veien vi gikk på.
Viktig å snuse over alt..
Sniffe fram og tilbake...
Så fikk han øye på noe.
På glatt isen igjen, ser på meg som om han lurer på hvorfor vi stoppet - Igjen..
Deilig å rulle seg på... blank is..
Han er litt rosa på brystet, fått noe maling der som ble vanskelig å få vekk, han er ikke skadet.
Foten rett opp! Hehe, god gutten.
Skyggene, jeg ser jo både lang og slank ut der, hehehehe. Lang kan jeg nok aldri bli, men jeg kan jo bli slankere, det jobber vi med.
Når vi kom hjem, satt Mikkel på sin vante plass og fulgte med på at alle kom inn igjen.

Nå skal jeg ha en matbit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar