-->

onsdag 7. desember 2011

Godbit ball

Min katt, Mikkel har ett over middels aktivitetsnivå, han må lekes mye med å sånn. Han er også matglad, veldig matglad! Derfor har jeg kjøpt en godbit ball. Da må han jobbe litt å bruke hodet litt for å få godbiter ut av den! Kjempe fint å slenge litt godt oppi og legge på gulvet til han.

Denne godbit ballen er beregnet på små til middels store hunder! hihi

Jeg har ikke råd til å ha godbiter i ballen, men husk at Mikkel er matglad! Det gjør livet mye enklere, og bankkortet blir gladere også. Jeg ville aldri kjøpe daglivare tørrfôr som fullfôr til Mikkel, men som "godteri" i godbit ballen er det bra. Bare for å være sikker så spurte jeg på Katteprat.no om det var en forferdelig ting å gjøre. Ble veldig glad for at vi mennesker spiser jo godteri, så litt tørrfôr fra daglivaren er jo helt i orden.

Jeg hadde tenkt å kjøpe Perfect Fit, men siden det er Desember og jeg har shoppet julegaver hadde jeg ikke råd, da falt valget på:
Whiskas med oksekjøtt!
Nam nam, godteri! Hehe egentlig ikke :P

Her ligger Mikkel å venter på ballen sin :P
(sorry for at det er litt rotete)

Mikkel har fått tørrfôr knotter i ballen sin før, men tenkte at det er jo litt kjedelig å få den samme maten i ballen som i skåla. Han vet nøyaktig hva den røde ballen betyr og vet hvordan han får knotter ut av den, flinke pusen. Det er spennende å se på han at han ruller ballen med poten og lytter etter når en knott faller ut.

Rulle den med poten
 Smyger innpå "byttet" sitt
 Nam nam, knotter ut av ballen!
 omnomnom!
Koser seg med Whiskas knottene! :)

Om du har en matglad katt, anbefaler jeg å skaffe en godbit ball, man kan som sagt stappe helt vanlig tørrfôr i den. Hjelp pus i begynnelsen ved å trille så det kommer ut noen knotter, Mikkel brydde seg ikke om ballen før jeg rulla den rundt og det kom knotter ut av ballen, da skjønte han etterhvert tegninga!

Ballen er kjøpt på dyrebutikken i hundehylla, den kostet 59kroner og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den! 

2 kommentarer:

  1. Kjempesnedig med go'bitball når han er så leken.
    Våre to katter er egentlig veldig late.
    Prøvde go'bitball til dem jeg også, men de var ikke så interessert. De liker best (eller egentlig bare Gilbert) våtfòr når de skal ha noe godt. Så nå har hunden vår fått ballen istedet...hehe.

    Artige og fine bilder av Mikkel :)
    Flink han er :)

    SvarSlett
  2. Gro: Tusen takk :) Ja noen katter passer det nok ikke til. Aktive puser som er glad i all mat er disse her supre til :D

    SvarSlett