-->

mandag 12. desember 2011

Jeg har fått Fimo leire i posten!

Hoho, endelig kom pakken fra Panduro. Jeg og søstra mi har avtalt å si ifra om vi trenger noe der. Så kan vi handle for 300kr hver og så slipper man å betale dyr porto! :) Kjempesmart! 

Jeg bestillte først en startpakke med Fimo Soft leire, for å se om det var noe for meg, og til de grader er det noe for meg! 
Fimo Soft Basissett - Eller begynner sett. Det inneholder 9 farger a' 25g, en rød plast ting med "kniv" i ene enden og en rundet, flat form i andre enden. Glans lakk for når leiren er stekt, jeg kaller det finish lakk. og 2 former som jeg fant ubrukelig, en sommerfugl og en blomst.

Nå har jeg bestilt hvit og sort 350g og noen farger 56g Har gådd å gleda meg til det skulle komme og nå er det her. I kveld har jeg kosa meg og laga Pikachu figur som jeg ble nogenlunde fornøyd med, og en sånn derre "søt" brødskive! Vet ikke hvor mye søt den ble da, men den ser i allefall veldig morsom ut, jeg ler i allefall, og det er jo bra. 

Det morsomste er at jeg får til å lage ting, sist jeg hadde leire var det totalt misslykket og jeg hadde ingen redskaper, nå har jeg en smart 5 i 1 skaft, med 5 deler som sitter godt da det er magnet inni skaftet så delen er stødig, det pleier ikke være sånn. 

Fimo Leire <3 

Forressten oppdaget jeg at vi har Fimo leire i byen :O Herregud så glad jeg ble! :D De har ikke alle fargene som de har på Panduro da, men rød, gul, 2 grønn farger, sort, blått, lys grå, beige og skitten oransje har de :) Håper de bare var fri for hvit da, men det er jo kjempebra! Litt rart at noen farger kosta 22kr og noen kosta 29kr men jaja :)

Jeg hadde også bestilt nabbeperler, jeg trodde at det ville koste litt å starte opp denne hobbyen, men neida, 10 000 perler til 109kr :) Det er jo ikke så dyrt for å starte en ny hobby vel? Nå har jeg leire, og maling og tegning og nabbing :D Skal rydde vekk drit og ha hobby ting i den forfallne bokhylla.. Jeg må få skaffa meg noen nye snart...

6 kommentarer:

  1. Jeg har også alltid likt å pusle med hobbyer ala dette :) men nå har data'n tatt over :p
    Blir koselig i jula og sitte med hobbyene :)

    Hva er nabbeperler forresten?

    SvarSlett
  2. Kansje dere kjenner de som nabbiperler?

    Det heter vel egentlig midi rørperler :P

    SvarSlett
  3. Ahh...da vet jeg hva det er :)

    SvarSlett
  4. Forresten, jeg fikk panduro-katalog i posten her en dag, og da kom jeg over sånn perler som de laget bilder av (av ordentlige fotografier). Virket veldig artig, så det skal jeg vurdere å kjøpe meg.
    Her er en link til hva jeg mener; http://viewer.zmags.com/publication/cc2fcc6e#/cc2fcc6e/380

    SvarSlett